tisdag 19 juni 2012

Tankar och funderingar (hairstyle)

Måste klippa mig. Jag har funderat ett tag och jag tror att jag faktiskt måste klippa av mitt hår så att det går ungefär till nyckelbenen, och sedan köra på uppklippt också. Mitt hår är så pass slitet så att jag tror nästan det är det bästa och enklaste sättet att fixa det på. Anledningen till att det blivit som det är, jo jag började färga mitt hår redan vid 11 års ålder då jag blonderade det för första gången. Sedan har jag färgat konstant. Jag har varit blond ca 3 gånger och då har jag färgat direkt från svart/mörkbrunt. Jag har vart ljusbrun, jag har haft blont med svart underhår, jag har vart rosa med svart med rosa slingor (fast det såg mest ut som rosa med svarta slingor, haha). Och nu har jag gått från svart till rött. Jag plattar det nästan varje dag. Och gör jag inte det så har jag oftast uppsatt vilket också sliter på håret när man drar i tofsen så som jag gör när man ska ta ut den och sätta i den och hålla på. Först tänkte jag att jag skulle göra som på bilden ovanför, men kom fram till att det skulle vara skitfult om man inte stylade det varje dag ordentligt. Så jag har nu "bestämt mig" (jag kanske fegar ur sen) att jag ska klippa till nyckelbenen ungefär, kanske lite längre.. Sen fixar jag luggen så som hon har på bilden. Och jag ber mamma beställa en klipptid så att det blir troligtvis nästa vecka, sen är det försent för att ångra sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar