söndag 24 juni 2012

Ricinolja applicering

Köpte ricinolja i Falkenberg, till för att ögonfransar och hår ska bli längre, vet inte om det funkar men värt att testa ju, olika bloggare skriver om sådant så ja, varför inte testa? Bilderna under visar hur jag gör på mina fransar!

Först doppar man en tops i själva burken med oljan, man kan också ta en gammal mascaraborste som inte har något kvar på sig om man tycker det är bättre!
 Sedan smetar man på oljan vid roten av fransarna, man kan också göra så att man tar underifrån som man gör när man tar mascara, jag gör lite olika.
 Det är rättså klabbigt, och man måste va noga med att inte få det i ögonen för det svider kan jag lova er! Råkade jag göra första gången. 
Nu ska du bara låta det verka i minst 30 minuter, sen skölja av noga med vatten och tvål, tvätta två gånger för att vara säker på att oljan är borta från fransarna bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar