torsdag 9 augusti 2012

Trimning på G!


Förut hade jag en hundblogg för sånthär, men insåg att jag orkar bara med en blogg så här kommer det poppa upp några saker om min träning med Baloo och annat. Dock inte så ofta då jag tycker det är roligare med lite videos från våran träning och det tar lite tid att lägga upp, men nångång ibland poppar det upp sådant så ni får ba beredda på det!
Trimmade gubben idag, han blev som ny! Har vart lite dålig med att fixa iordning pälsen på honom måste jag erkänna så hans päls har varit väldigt långhårig. Men idag lät jag inte min lathet ta över utan jag satte igång att fixa det, lite varmt för det tyckte jag och det gjorde nog Baloo också så jag satte ner honom för att dricka lite vatten, men vad gjorde han mer än att dricka? Jo han sprang och gömde sig under våran grill, den har regnskydd också så det blev ett perfekt gömställe! *suck* 
Ville också passa på att berätta för er att jag testar en ny grej. Jag har kopplet löst osen när det ändå blir spänt så först rycker jag till, inte mycket utan bara lite och då ska Baloo gå till mig och sätta sig på min VÄNSTRA sida, det är där man ska ha sin hund ifall ni inte redan visste det, kan vara bra att veta xD Iallfall så går han tillbaka till mig för det mesta, dock har han svårt att förstå att det ska vara vänster sida, och han brukar även bara gå ett varv runt mig osen gå framåt igen. Då gör jag bara samma sak om och om igen tills han förstår att han ska vara på vänster sida och även att han ska sätta sig ner, och hålla blicken på mig innan han får gå. 
När jag går ut på promenad gör jag ibland övningar att han ska stanna när han är för långt fram, då säger jag bara "stanna" med bestämd röst och han stannar oftast, inte direkt men när jag har sagt det 2-3 gånger. Jag fortsätter övningen med att jag går fram till honom och står bredvid, sen väntar jag tills han kollar på mig innan han får gå igen och om jag har med mig godis får han en bit också, han ska nämligen veta att det lönar sig att hålla kontakt ;D 




1 kommentar:

  1. Vad fin han blev! :)
    Låter som jättebra övningar ju! Vill läsa mer om Baloo :D

    SvaraRadera