tisdag 30 oktober 2012

Äventyr i skogen, till häst!

Precis som rubriken lyder så var jag på lite äventyr idag med min kära syster.
Det var nämligen så att jag skulle rida ordentligt för första gången på flera månader!
Jag red Jullan, en knabstrupper runt 17 år gammal, haha gammeltanten!
Hon är lite seg av sig säger dem, men med rätt ryttare så kan hon bli piggelin, gick bra för mig på den biten!

Vi red som sagt ute i skogen, och senast jag red så var det en häst som jag bara fick testa lite så det var inget ordentligt om man säger så.
Men idag blev det ordentligt pass på 2 hela timmar i skogen!
Vi klättrade i backar, både uppåt och nedåt. Tog några galoppsträckor och självklart skritt och trav också.

Då det var ett tag sen jag red har jag väldigt ont nånstans just nu, men det hindrar mig inte och ska rida på fredag igen, iih kul!
Riktigt skönt att få rida igen, seriöst jag har saknat det såååå, dock kommer väl inte detta vara så länge :(


Jullan


 Syster och Kungen

 Jag och Jullan

 Jullans väldigt speciella ögon! 

1 kommentar: